26 Şubat 2014 Çarşamba

Çocuklu Evin Kitapları 1

Merhaba...

missçilek.blogspot.com blogunun yazarı İpek Kuşçu"nun "Abur cubura en güzel alternatifler" kitabı benim adeta baş ucu kitabım. İçinde harika görsellerle desteklenmiş tam 75 farklı, lezzetli, yapımı eğlenceli, yiyimi sağlıklı tarif var. Çocuklarım önce fotoğraflara vurulup "bunu bunu yapalım" çığlıklarıyla tarif seçiyorlar sonra evimizdeki malzemelerin elverdiğince hazırlayıp afiyetle tüketiyoruz. Hamileler ve çocuklar başta olmak üzere hastalıklarla-ilaçlarla uğraşmayı kendine bir yük olarak görüp sağlıklı yaşamayı isteyen her yaş grubundan herkesin severek tüketebileceği tam 75 tarif.
Bana göre evinde küçük çocuk bulunan birçok evin mutfağında tane yulaf, pekmez, bal, tahin, ceviz-fındık-badem ve mevsim meyvesi bulunur.
Tane yulafı ben çocuklarıma bebekliklerinden beri en önemli karbonhidrat kaynağı olarak yedirdim. Yulafı pişirir, ılıyınca içine bir ceviz, bir çay kaşığı pekmez-bal ne varsa ve mevsim meyvesi ekler blenderdan geçirip ara ya da ana öğün olarak sunardım. Ya da yulaflı kurabiyeler pişirir kahvaltıda taze demlenmiş ıhlamurla ıslatıp ezer, yedirirdim. Şimdi büyüdüler çok şükür dişleri de var :-)) Bu yüzden birlikte pişirip birlikte tüketiyoruz.
 Bir diğer çok çok beğenerek başvuru kaynağı yaptığım kitabım da Nurten Ceceli Alkan ın Okul Çocukları Ne Yemeli Ne Yememeli isimli tecrübe ve umut odaklı eseri. Nurten hanım 30 yıllık eğitimciliğinin yanı sıra sahip olduğu torunlarıyla yaşadığı tecrübeleri, okuduklarını, gözlemlediklerini anlaşılır bir üslupla yazmış. Kitapta az tarif, çok bakış açısı ve alışkanlık kazandırma çalışması var. Birazcık odaklanma imkanı bulunursa da bir çırpıda okunacak kitabın hedefi kendini çaresiz, ne yapacağını şaşırmış hisseden fakat vakti de kısıtlı annelere "başarabilirsiniz, lütfen vazgeçmeyin" çağrısında bulunmak bence. Tekrar tekrar başvurup etrafımdaki insanlara da aktarmaya çalıştığım çok kıymetli bilgiler derli toplu bir kitapta, daha ne olsun :-)
Yanına tam da mevsimi olan geleneksel içeceğimiz BOZA olsun...
Benim emzirme dönemimde hergün bir litre boza içmişliğim vardır :-) Kilo aldırıyor mu, evet ama içeriğindeki buğday ve mayalanma usulü sebebiyle de bol bol süt yapıyor, sütün kalitesini artırıyor.
Artık kış aylarında çocuklarımla beraber leblebi ve tarçın eşliğinde boza keyfi yapıyoruz. Yani benim yavrularım tadından dolayı hiç mırın kırın etmediler, bebekliklerinden gelen alışkanlıkların önemini bir kere daha anladık.

Bozanın faydaları için ise http://www.bostandan.com/bozanin-faydalari/  buraya tıklayabilirsiniz.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder